Zabijanie kapitalizmu: WEF ostrzega przed cyberatakiem prowadzącym do systemowego upadku globalnego systemu finansowego

Raport opublikowany w zeszłym roku przez WEF-Carnegie Cyber ​​Policy Initiative wzywa do fuzji banków z Wall Street, ich organów regulacyjnych i agencji wywiadowczych jako niezbędnej do stawienia czoła rzekomo nieuchronnemu cyberatakowi, który doprowadzi do załamania istniejącego systemu finansowego.

W listopadzie 2020 roku Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) i Carnegie Endowment for International Peace wspólnie opracowały raport ostrzegający, że globalny system finansowy jest coraz bardziej podatny na ataki cybernetyczne. Doradcami grupy, która przygotowała raport, byli przedstawiciele Rezerwy Federalnej, Banku Anglii, Międzynarodowego Funduszu Walutowego, gigantów z Wall Street, takich jak JP Morgan Chase i gigantów z Doliny Krzemowej, takich jak Amazon.

Złowieszczy raport został opublikowany zaledwie kilka miesięcy po tym, jak Światowe Forum Ekonomiczne przeprowadziło symulację tego właśnie wydarzenia – cyberataku, który rzuci globalny system finansowy na kolana – we współpracy z największym bankiem Rosji, który ma ożywić gospodarkę tego kraju. transformacja cyfrowa ”wraz z uruchomieniem własnej kryptowaluty wspieranej przez bank centralny.

Niedawno, w ubiegły wtorek, największa organizacja wymiany informacji w branży finansowej, której znanymi członkami są Bank of America, Wells Fargo i CitiGroup, ponownie ostrzegła, że ​​hakerzy z państw członkowskich i cyberprzestępcy są gotowi do współpracy w celu zaatakowania globalnego systemu finansowego w krótkim terminie. Dyrektor generalny tej organizacji, znanej jako Centrum Wymiany Informacji i Analiz Usług Finansowych (FS-ISAC), wcześniej poinformował raport WEF-Carnegie, który ostrzegał podobnie.

Takie skoordynowane symulacje i ostrzeżenia ze strony tych, którzy dominują w obecnym, schorowanym systemie finansowym, są oczywistym powodem do niepokoju, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Światowe Forum Ekonomiczne jest dobrze znane ze swojej symulacji Event 201 dotyczącej globalnej pandemii koronawirusa, która miała miejsce zaledwie kilka miesięcy przed Kryzys COVID-19.

Kryzys COVID-19 jest od tego czasu wymieniany jako główne uzasadnienie przyspieszenia „cyfrowej transformacji” sektora finansowego i innych, które Forum i jego partnerzy od lat promują. Ich najnowsza prognoza dotycząca zagłady, cyberataku, który zatrzyma obecny system finansowy i zapoczątkuje jego załamanie systemowe, stanowiłby ostatni, ale niezbędny krok w kierunku pożądanego przez forum wyniku tego powszechnego przejścia na walutę cyfrową i zwiększonego globalnego zarządzania gospodarką międzynarodową.

Biorąc pod uwagę, że eksperci ostrzegali od czasu ostatniego globalnego kryzysu finansowego, że upadek całego systemu byłby nieunikniony z powodu złego zarządzania banku centralnego i szerzącej się korupcji na Wall Street, cyberatak byłby również idealnym scenariuszem demontażu obecnego, upadającego systemu. zwolniłoby banki centralne i skorumpowane instytucje finansowe z jakiejkolwiek odpowiedzialności. Stanowiłoby to również uzasadnienie dla niezwykle kłopotliwych polityk promowanych w raporcie WEF-Carnegie, takich jak większe połączenie agencji wywiadowczych i banków w celu lepszej „ochrony” krytycznej infrastruktury finansowej.

Biorąc pod uwagę precedensy poprzednich symulacji WEF i raportów dotyczących kryzysu COVID-19, warto przyjrzeć się symulacjom, ostrzeżeniom i politykom promowanym przez te potężne organizacje. Pozostała część tego raportu będzie poświęcona analizie raportu WEF-Carnegie z listopada 2020 r., Podczas gdy raport uzupełniający będzie koncentrował się na nowszym raporcie FS-ISAC opublikowanym w zeszłym tygodniu. Symulacja WEF cyberataku na globalny system finansowy, Cyber ​​Polygon 2020, zostało szczegółowo omówione przez Unlimited Hangout w poprzednim raporcie.

Inicjatywa WEF-Carnegie Cyber ​​Policy

Carnegie Endowment for International Peace to jeden z najbardziej wpływowych think tanków zajmujących się polityką zagraniczną w Stanach Zjednoczonych, mający bliskie i trwałe powiązania z Departamentem Stanu, byłymi prezydentami, korporacjami amerykańskimi i amerykańskimi klanami oligarchów, takimi jak hotele Pritzkers of Hyatt. Obecni powiernicy funduszu kapitałowego obejmuje kadrę kierowniczą Bank of America i CitiGroup, a także inne wpływowe instytucje finansowe.

W 2019, w tym samym roku co Event 201, Endowment uruchomia swoją inicjatywę w zakresie polityki cybernetycznej, której celem jest opracowanie „Międzynarodowej strategii na rzecz cyberbezpieczeństwa i globalnego systemu finansowego na lata 2021–2024”. Strategia ta została opublikowana w listopadzie 2020 r. i według Endowment została opracowana przez „czołowych ekspertów w rządach, bankach centralnych, przemyśle i społeczności technicznej” w celu zapewnienia „długoterminowej międzynarodowej strategii bezpieczeństwa cybernetycznego”. dla systemu finansowego.

Inicjatywa jest efektem wcześniejszych wysiłków Carnegie Endowment w celu promowania połączenia władz finansowych, sektora finansowego, organów ścigania i krajowych agencji bezpieczeństwa, co jest zarówno głównym zaleceniem raportu z listopada 2020 r., jak i podsumowaniem „okrągłego stołu” wysokiego szczebla w 2019 r. między Fundacją, MFW i prezesami banków centralnych. Fundacja nawiązała również współpracę z MFW, SWIFT, Standard Chartered i FS-ISAC w celu stworzenia „zestawu narzędzi do budowania zdolności w zakresie cyberodporności” dla instytucji finansowych w 2019 r. W tym samym roku Fundacja rozpoczęła również śledzenie „ewolucji cyberprzestępczości”. krajobraz zagrożeń i incydenty z udziałem instytucji finansowych ”we współpracy z BAE Systems, największym brytyjskim producentem broni. Według Endowment ta współpraca trwa do dziś.

W styczniu 2020 roku przedstawiciele Carnegie Endowment zaprezentowali swoją inicjatywę Cyber ​​Policy na dorocznym spotkaniu Światowego Forum Ekonomicznego, po którym Forum oficjalnie nawiązało współpracę z Fundacją w tej inicjatywie.

Doradzany obecnie wspólny projekt WEF-Carnegie obejmuje przedstawicieli banków centralnych, takich jak Rezerwa Federalna Stanów Zjednoczonych i Europejski Bank Centralny oraz największych banków z Wall Street, takich jak Bank of America i JP Morgan Chase; organizacje zajmujące się egzekwowaniem prawa, takie jak INTERPOL i tajne służby USA; gigantów korporacyjnych, takich jak Amazon i Accenture; oraz globalne instytucje finansowe, takie jak Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) i SWIFT. Inni godni uwagi doradcy to dyrektor zarządzający i szef Centrum Cyberbezpieczeństwa WEF, Jeremy Jurgens, który był również kluczowym graczem w symulacji Cyber ​​Polygon, oraz Steve Silberstein, dyrektor generalny Financial Services Information Sharing and Analysis Center (FS-ISAC ).

„To nie jest kwestia Czy ale Kiedy”

Raport Cyber ​​Policy Initiative z listopada 2020 r. nosi oficjalny tytuł „Międzynarodowa strategia lepszej ochrony systemu finansowego. ” Rozpoczyna się od odnotowania, że ​​globalny system finansowy, podobnie jak wiele innych systemów, „przechodzi bezprecedensową transformację cyfrową, którą przyspiesza pandemia koronawirusa”.

Następnie ostrzega, że:

„Istnieją podmioty, które wykorzystują tę cyfrową transformację i stanowią rosnące zagrożenie dla światowego systemu finansowego, stabilności finansowej i zaufania do integralności systemu finansowego. Podmioty  te złośliwe wykorzystują możliwości cybernetyczne do okradania instytucji finansowych, inwestorów i opinii publicznej, zakłócania ich lub w inny sposób zagrożenia ich działalności. Do tych podmiotów należą nie tylko coraz odważniejsi przestępcy, ale także państwa i sponsorowani przez państwo napastnicy”.

Po ostrzeżeniu przed „złośliwymi podmiotami” w raporcie zauważono, że „coraz bardziej zaniepokojone, kluczowe głosy biją na alarm”. Zauważa, że ​​Christine Lagarde z Europejskiego Banku Centralnego (wcześniej z MFW) ostrzegła w lutym 2020 r., że „cyberatak może wywołać poważny kryzys finansowy”. Rok wcześniej na dorocznym posiedzeniu WEF szef japońskiego banku centralnego przewidział, że „cyberbezpieczeństwo może stać się najpoważniejszym zagrożeniem dla systemu finansowego w najbliższej przyszłości”. Zauważa również, że w 2019 roku Jamie Dimon z JP Morgan Chase podobnie określił cyberataki jako prawdopodobnie „największe zagrożenie dla amerykańskiego systemu finansowego”.

Niedługo po ostrzeżeniu Lagarde, w kwietniu 2020 r., Rada Stabilności Finansowej stwierdziła, że ​​„incydenty cybernetyczne stanowią zagrożenie dla stabilności globalnego systemu finansowego” oraz, że „poważny incydent cybernetyczny, jeśli nie zostanie odpowiednio powstrzymany, może poważnie zakłócić funkcjonowanie systemów finansowych, w tym krytyczna infrastruktura finansowa, co prowadzi do szerszych konsekwencji dla stabilności finansowej. ”

Autorzy raportu WEF-Carnegie dodają do tych obaw, że „wykorzystywanie luk w cyberprzestrzeni może spowodować straty dla inwestorów i ogółu społeczeństwa” i doprowadzić do znacznego uszczerbku dla zaufania publicznego do obecnego systemu finansowego. Zauważa również, że oprócz wpływu na ogół społeczeństwa w znaczący sposób, zagrożenie to wpłynęłoby zarówno na kraje o wysokim dochodzie, jak i na kraje o niskim lub średnim dochodzie, co oznacza, że ​​jego wpływ na masy będzie miał zasięg globalny.

Następnie raport złowieszczo stwierdza, że ​​„jedno jest jasne: nie chodzi o to Czy nastąpi poważny incydent, ale Kiedy.

Zapewnienie kontroli narracji

Inna sekcja raportu zawiera szczegółowe zalecenia dotyczące kontrolowania narracji w przypadku takiego paraliżującego cyberataku. Raport w szczególności zaleca, aby „władze finansowe i branża zapewniły, że są odpowiednio przygotowane do operacji wywierania wpływu i ataków hybrydowych, które łączą operacje wywierania wpływu ze złośliwymi działaniami hakerskimi” oraz że „stosują wnioski wyciągnięte z operacji wywierania wpływu na procesy wyborcze do potencjalnych ataków na instytucje finansowe.”

Następnie zaleca, aby „główne firmy świadczące usługi finansowe, banki centralne i inne organy nadzoru finansowego”, których przedstawiciele doradzali raportowi WEF-Carnegie, „wskazały pojedynczy punkt kontaktowy w każdej organizacji w celu zaangażowania platform mediów społecznościowych do zarządzania kryzysowego.”

Autorzy raportu argumentują, że „w przypadku kryzysu”, takiego jak niszczycielski cyberatak na globalny system bankowy, „firmy mediów społecznościowych powinny szybko wzmocnić komunikację banków centralnych”, aby banki centralne mogły „obalić fałszywe informacje” oraz „Uspokoić rynki”. Stwierdza również, że „władze finansowe, firmy świadczące usługi finansowe i firmy technologiczne [prawdopodobnie w tym firmy zajmujące się mediami społecznościowymi] powinny opracować jasny plan komunikacji i reakcji skoncentrowany na możliwości szybkiej reakcji”. Warto zauważyć, że zarówno Facebook, jak i Twitter są wymienione w załączniku do raportu jako „interesariusze z branży”, którzy „zaangażowali się” w inicjatywę WEF-Carnegie.

W raporcie stwierdza się również, że przemyślana koordynacja takiego kryzysu między bankami a firmami z mediów społecznościowych musi mieć miejsce, aby obie strony mogły „określić, jakie rozmiary kryzysu wymagałyby wzmocnionej komunikacji”. W raporcie wezwano również firmy zajmujące się mediami społecznościowymi do współpracy z bankami centralnymi w celu „opracowania ścieżek eskalacji podobnych do tych, które powstały po ingerencji w wybory w przeszłości, co widać w Stanach Zjednoczonych i Europie”.

Oczywiście te „ścieżki eskalacji” obejmowały szeroko zakrojoną cenzurę mediów społecznościowych. Raport zdaje się to potwierdzać, gdy dodaje, że „szybka koordynacja z platformami mediów społecznościowych jest niezbędna do organizowania usuwania treści”. Dlatego w raporcie wezwano banki centralne do zmowy z platformami mediów społecznościowych w celu zaplanowania działań cenzurujących, które zostałyby podjęte, gdyby na rynkach finansowych wystąpił wystarczająco poważny kryzys.

Jeśli chodzi o „operacje wpływu”, raport dzieli je na dwie kategorie; te, które są skierowane do poszczególnych firm i te, które są ukierunkowane na rynki ogółem. Jeśli chodzi o pierwszą kategorię, raport stwierdza, że ​​„zorganizowane podmioty będą rozpowszechniać fałszywe pogłoski, aby manipulować cenami akcji i generować zysk na podstawie tego, o ile cena akcji została sztucznie przesunięta”. Następnie dodaje, że w ramach tych operacji wywierania wpływu „firmy i lobbyści wykorzystują kampanie astroturfingowe, które tworzą fałszywe pozory oddolnego wsparcia, aby osłabić wartość konkurencyjnej marki lub próbować wpływać na decyzje polityczne, nadużywając wezwań do publicznych komentarzy w Internecie”. Podobieństwa między tym ostatnim stwierdzeniem a fenomenem Wall Street Bets ze stycznia 2021 roku są oczywiste.

Jeśli chodzi o drugą kategorię „operacji wywierania wpływu”, raport definiuje te operacje jako „prawdopodobne, że zostaną przeprowadzone przez podmiot motywowany politycznie, taki jak grupa terrorystyczna lub nawet państwo narodowe”. Dodaje, że „tego rodzaju operacja wywierania wpływu może bezpośrednio ukierunkować system finansowy na manipulowanie rynkami, na przykład poprzez rozpowszechnianie plotek o decyzjach banków centralnych dotyczących zmiany rynku”, a także rozpowszechnianie „fałszywych informacji, które nie odnoszą się bezpośrednio do rynków finansowych, ale powoduje reakcję rynków finansowych ”.

Biorąc pod uwagę, że w raporcie stwierdza się, że pierwsza kategoria operacji wywierania wpływu stwarza niewielkie ryzyko systemowe, podczas gdy druga „może stanowić ryzyko systemowe”, wydaje się bardziej prawdopodobne, że zdarzenie przewidziane w raporcie WEF-Carnegie wiązałoby się z roszczeniami tego ostatniego przez „ grupę terrorystyczną” lub potencjalnie państwo narodowe. W szczególności raport kilkakrotnie wymienia Koreę Północną jako prawdopodobnego przestępcę państwowego. Opiera się również na prawdopodobieństwie, że syntetyczne media lub „głębokie podróbki” będą częścią tego niszczącego system wydarzenia w gospodarkach wschodzących i / lub w krajach o wysokich dochodach przeżywających kryzys finansowy.

Oddzielny Raport za czerwiec 2020 r z inicjatywy WEF-Carnegie opublikowano w szczególności na temat deepfake’ów i systemu finansowego, zauważając, że takie ataki prawdopodobnie wydarzyłyby się podczas większego kryzysu finansowego, aby „wzmocnić” szkodliwe narracje lub „zasymulować reakcję zwykłych konsumentów przeciwko docelowej marce”. Dodaje, że „firmy, instytucje finansowe i rządowe organy regulacyjne stojące w obliczu kryzysów public relations są szczególnie podatne na podróbki i media syntetyczne”.

W świetle tych stwierdzeń warto zwrócić uwagę na „złe podmioty”, które obecny system mogłyby wykorzystać jako scenariusze i teorie, aby przedstawić rzeczywistą reakcję oddolną przeciwko bankowi lub korporacji jako syntetyczną „operację wpływu” prowadzoną w rzeczywistości przez „cyberprzestępców” lub państwo narodowe. Biorąc pod uwagę, że raport WEF-Carnegie odnosi się do scenariusza analogicznego do sytuacji na Wall Street Bets w styczniu 2021 r., Podyktowana przez bankowców próba fałszywego określenia przyszłej reakcji oddolnej jako syntetycznej z winy „grupy terrorystycznej” lub państwa narodowego.

„Reducing Fragmentation”: łączenie banków z ich regulatorami i agencjami wywiadowczymi

Biorąc pod uwagę nieuchronność tego destrukcyjnego wydarzenia przewidzianego przez autorów raportu, ważne jest, aby skupić się na rozwiązaniach zaproponowanych w raporcie WEF-Carnegie, ponieważ staną się one natychmiast istotne, jeśli to wydarzenie nadejdzie zgodnie z przewidywaniami WEF i Carnegie Endowment.

Niektórych z proponowanych rozwiązań można oczekiwać po dokumencie politycznym powiązanym z WEF, takich jak wezwania do zwiększenia partnerstwa publiczno-prywatnych i lepszej koordynacji między organizacjami regionalnymi i międzynarodowymi, a także zwiększonej koordynacji między rządami krajowymi.

Jednak głównym „rozwiązaniem” leżącym u podstaw tego raportu, a także w centrum innych przedsięwzięć inicjatywy WEF-Carnegie, jest wezwanie do połączenia banków korporacyjnych, organów finansowych, które zasadniczo je nadzorują, firm technologicznych, bezpieczeństwa narodowego.

Autorzy raportu po pierwsze argumentują, że obecnie główną podatnością globalnego systemu finansowego jest „obecna fragmentacja wśród interesariuszy i inicjatyw” oraz że złagodzenie tego zagrożenia dla systemu globalnego polega na zmniejszeniu tej „fragmentacji”. Raport dowodzi, że sposób rozwiązania tego problemu wymaga masowej reorganizacji wszystkich „interesariuszy” poprzez zwiększoną globalną koordynację. Raport zauważa, że ​​„rozdźwięk między finansami, bezpieczeństwem narodowym i wspólnotami dyplomatycznymi jest szczególnie wyraźny” i wzywa do znacznie bliższej interakcji między tymi trzema.

Następnie stwierdza, że:

„Wymaga to od krajów nie tylko lepszej organizacji wewnętrznej, ale także wzmocnienia międzynarodowej współpracy w celu obrony przed przyszłymi atakami, prowadzenia dochodzeń w ich sprawie, ścigania ich i optymalnego zapobiegania im. Oznacza to, że sektor finansowy i władze finansowe muszą regularnie współdziałać z organami ścigania i innymi krajowymi agencjami bezpieczeństwa w bezprecedensowy sposób, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.„.

W zaleceniach raportu zawarto kilka przykładów tych „bezprecedensowych interakcji” między bankami a państwem bezpieczeństwa narodowego. Na przykład argumentuje, że „rządy powinny wykorzystywać wyjątkowe możliwości swoich narodowych społeczności bezpieczeństwa, aby pomagać w ochronie FMI [infrastruktury rynku finansowego] i krytycznych systemów transakcyjnych”. Wzywa również „krajowe agencje bezpieczeństwa [do] konsultowania się z dostawcami usług w chmurze [takimi jak partner inicjatywy WEF-Carnegie, Amazon Web Services], w celu ustalenia, w jaki sposób można wykorzystać gromadzenie danych wywiadowczych do pomocy w identyfikacji i monitorowaniu potencjalnie znaczących podmiotów, analizując informacje o nadchodzących zagrożeniach ”z firmami technologicznymi.

W raporcie stwierdzono również, że „branża finansowa powinna wspierać wysiłki na rzecz skuteczniejszego zwalczania cyberprzestępczości, na przykład poprzez zwiększenie udziału w działaniach organów ścigania”.

W tym ostatnim punkcie istnieją oznaki, że to się już zaczęło. Na przykład Bank of America, drugi co do wielkości bank w USA i część WEF-Carnegie Initiative i FS-ISAC, miał być „aktywnie, ale potajemnie zaangażowany” we współpracy z organami ścigania USA w polowaniu na„ ekstremistów politycznych ”po wydarzeniach 6 stycznia na Kapitolu. Robiąc to, Bank of America udostępnił prywatne informacje rządowi federalnemu bez wiedzy lub zgody swoich klientów, co doprowadziło krytyki i oskarżenia banku o „skuteczne działanie jako agencja wywiadowcza”.

Jednak prawdopodobnie najbardziej niepokojącą częścią raportu jest wezwanie do zjednoczenia najpierw aparatu bezpieczeństwa narodowego i sektora finansowego, a następnie wykorzystania tego jako modelu do zrobienia tego samego z innymi sektorami gospodarki. Stwierdza, że ​​„ochrona międzynarodowego systemu finansowego może być wzorem dla innych sektorów”, dodając, że „skupienie się na sektorze finansowym stanowi punkt wyjścia i może utorować drogę do lepszej ochrony innych sektorów w przyszłości”.

Gdyby wszystkie sektory gospodarki również połączyły się z państwowym organem bezpieczeństwa narodowego, nieuchronnie stworzyłoby to rzeczywistość, w której nie ma części codziennego życia ludzkiego, która nie byłaby ostatecznie kontrolowana przez przynajmniej dwie bardzo potężne jednostki. To jasny przepis na techno-faszyzm w skali globalnej. Jak wyjaśnia ten raport WEF-Carnegie, mapa drogowa dotycząca tego, jak ugotować taki koszmar, została już wytyczona we współpracy z tymi samymi instytucjami, bankami i rządami, które obecnie kontrolują globalny system finansowy.

Nie tylko to, ale – jak wskazano w Nieograniczony Hangout artykuł na Cyber ​​Polygon – Światowe Forum Ekonomiczne i wielu jego partnerów ma żywotny interes w systemowym załamaniu obecnego systemu finansowego. Ponadto wiele banków centralnych ostatnio wsparło nowe cyfrowe systemy walutowe, które mogą osiągnąć szybkie, masowe przyjęcie tylko w przypadku załamania się istniejącego systemu.

Biorąc pod uwagę, że systemy te mają być zintegrowane z identyfikatorami biometrycznymi i tzw.paszporty szczepionek Przy wsparciu WEF i Big Tech Inicjatywa Vaccine Credential warto wziąć pod uwagę czas spodziewanego uruchomienia takich systemów w celu określenia, kiedy prawdopodobne jest wystąpienie tego przewidywanego i rzekomo nieuniknionego zdarzenia.

Z tym nowym systemem finansowym i cyberatak na sektor finansowy prawdopodobnie miałby miejsce w czasie, w którym najlepiej ułatwiłoby to przyjęcie nowego systemu gospodarczego i jego integrację z obecnie istniejącymi systemami danych uwierzytelniających. Programy te są promowane jako „wyjście” z ograniczeń związanych z COVID-19.

Przeczytaj całą historię tutaj…

Jeśli pandemia reprezentowała pierwszy etap zamachu stanu Technokracji, to wielki finał jeszcze przed nami. Teraz Światowe Forum Ekonomiczne przygotowuje się do masowego cyberataku prowadzącego do upadku globalnego systemu finansowego. Może to zakończyć „Wielki Reset”, w którym wszystko się odwróci. ⁃ Edytor TN

O AUTORZE

Patrick Wood
Patrick Wood jest wiodącym i krytycznym ekspertem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, zielonej gospodarki, agendy 21, 2030 i historycznej technokracji. Jest autorem Technocracy Rising: The Trojan Horse of Global Transformation (2015) i współautorem Trilaterals Over Washington, Volumes I i II (1978–1980) wraz z nieżyjącym Antonim C. Suttonem.
źródło: Techoncracy News

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.